GR-S, St. Llorenç d’Hortons – Olesa de Bonesvalls

• Llargada: 18 km
  • Desnivell: 450 m
  • Dificultat: Alta

En arribar pel PR-C 156 a St. Llorenç, prenem la carretera cap al sud. En iniciar-se la baixada prendrem un camí a l’esquerra, tot recte fins a ficar-nos enmig d’una vinya i arribar a un marge: el vorejarem per la dreta fins a prendre un camí en sentit contrari que baixa a l’extrem del pla. Un cop a baix, un camí en direcció sud-oest travessa el riu i s’enfila fins a les primeres cases de Gelida.

Travessem la carretera i creuem el poble. Prenem la Carretera cap a St. Sadurní i la deixem al final del passeig de Cantillepa. Prenem una pista fins a la font Freda (enllaç amb el C 70, a Vallirana). Per la dreta, una pista s’enfila i recorre un seguit de masies – can Farigola, can Rosell, can Ginebreda- fins a enfilar-se a la carena.

Es ressegueix aquesta, entre pins, un temps i es gira a l’esquerra per baixar, passant per les ruïnes del Maset de can Parellada, i el fons d’un torrent a Ordal, per una pista asfaltada. Creuarem la N-340 fins a arribar a can Revella, des d’on ens enfilarem a la carena pel coll dels Bocs. Un corriol ens portarà al peu d’una torre elèctrica, punt on creuarem una pista i seguirem entre els pins. Finalment, el paisatge s’aclareix, el camí careneja, es torna pedregós i es converteix en un sender estret entre pedres que descendeix cap a Olesa. En apropar-se al pla, els camins milloren i ens porten a l’origen PR.C 156