COMUNICAT DE L’AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ D’HORTONS
La Diputació de Barcelona ha comunicat a aquest Ajuntament la decisió de retirar temporalment la restricció de pas als camions a la carretera BV-2249 en direcció a Gelida, amb l’objectiu de facilitar la mobilitat mentre es manté el tall de l’autopista AP-7.
Des de l’Ajuntament de Sant Llorenç d’Hortons, tot i comprendre l’excepcionalitat de la situació, manifestem la nostra profunda preocupació davant d’una mesura que posa en risc la seguretat de la població, incrementant de manera significativa el trànsit pesant pel nucli urbà i per vies que no estan preparades per absorbir aquest volum de camions.
Per aquest motiu, l’Ajuntament ja ha iniciat contactes amb la Diputació de Barcelona i amb el Servei Català de Trànsit per estudiar alternatives que permetin garantir la mobilitat sense comprometre la seguretat ni la qualitat de vida dels veïns i veïnes de Sant Llorenç d’Hortons.
Aquest mateix matí, al programa El matí de Catalunya Ràdio, el director del Servei Català de Trànsit ha exposat les mesures adoptades arran del tall de l’AP-7, fent una menció específica a l’afectació i a la necessitat de protegir municipis com Sant Llorenç d’Hortons, la Beguda Alta, la Beguda Baixa i Masquefa. Les declaracions realitzades no concorden amb la decisió presa per la Diputació, fet que genera confusió i manca de coherència en la gestió de la situació.
Es pot escoltar l’entrevista completa a través del següent enllaç del programa El matí de Catalunya Ràdio (3Cat). A partir del minut 4 s’hi detallen les mesures anunciades per protegir la xarxa viària de la zona.
L’Ajuntament de Sant Llorenç d’Hortons continuarà defensant amb fermesa els interessos del municipi i reclamant solucions que prioritzin la seguretat de les persones per sobre de decisions provisionals que traslladen el problema a l’àmbit local.