Sessió informativa sobre tràmits electrònics amb l’Administració de l’Estat – Dilluns 30 de juny a la Sala de Plens
Aprèn a fer tràmits en línia amb la Seguretat Social, el SEPE o la DGT i aconsegueix el teu certificat electrònic: tot en una tarda i sense sortir del municipi!
El proper dilluns 30 de juny de 2025, a les 16.00 h, la Sala de Plens de l’Ajuntament acollirà una sessió informativa sobre Administració electrònica, adreçada a tota la ciutadania i impartida per funcionaris de la Subdelegació del Govern a Barcelona. Aquesta activitat s'emmarca dins del programa estatal “L’Administració a prop teu” (LAPT).
La sessió té com a objectiu facilitar l’ús dels serveis electrònics de l’Administració General de l’Estat (AGE), especialment aquells que sovint generen dubtes entre la ciutadania, com ara:
-
L’obtenció d’informes de vida laboral i bases de cotització
-
La modificació de dades personals i de contacte
-
Simulacions de quantia i edat de jubilació
-
La sol·licitud de prestacions o subsidis per desocupació
També s'explicarà el funcionament de plataformes clau com:
-
Punt d’Accés General: portal únic d’accés a tràmits i serveis de l’Administració estatal, autonòmica i local
-
Carpeta Ciutadana: web i aplicació mòbil on consultar expedients, notificacions, cites prèvies o dades personals
-
Seu electrònica del SEPE: informació i tràmits relacionats amb prestacions per desocupació
-
Seu electrònica de la Seguretat Social i portal Import@ss: accés a tràmits de la Tresoreria General de la Seguretat Social
-
La teva Seguretat Social: simulacions i tràmits sobre pensions i altres prestacions
🔐 Al final de la sessió, els assistents podran tramitar gratuïtament el seu certificat electrònic de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT), una eina essencial per operar amb garanties i seguretat amb qualsevol administració pública en línia.
L’Administració a prop teu: més serveis, més a prop
El programa LAPT és una iniciativa del Govern d’Espanya, impulsada per les Delegacions i Subdelegacions del Govern, per acostar l’Administració a les persones que viuen en municipis sense oficines estatals pròpies. Des del seu inici el 2022, aquest servei ha evitat milers de desplaçaments innecessaris, estalviant temps i recursos a la ciutadania, i garantint l’accés als serveis públics en igualtat de condicions.
Gràcies a nous convenis amb organismes com la Direcció General de Trànsit (DGT), el SEPE, la Seguretat Social (TGSS i INSS), les sessions informatives com la del 30 de juny incorporen serveis més complets, com per exemple:
-
Tramitació de duplicats de permisos de conduir
-
Transferència de vehicles, inclosos els agrícoles
-
Altes i baixes a la Seguretat Social
-
Suport personalitzat en prestacions i consultes sobre jubilació
📅 Data: Dilluns 30 de juny de 2025
🕓 Hora: 16.00 h
📍 Lloc: Sala de Plens de l’Ajuntament
🎟️ Entrada lliure – No cal inscripció prèvia
Per a més informació sobre el pla "L’Administració a prop teu", podeu consultar el web oficial del programa: administracion.gob.es