La 28 ena Cursa de la Vinya i la 7ena Pàmpol Trail

Aquí podeu trobar tota la informació relacionada amb la Cursa de la Vinya: LA CLÀSSICA (10 KM) i LA PÀMPOL TRAIL (21km)

Ambdues proves se celebraran el pròxim 7 de setembre, consolidades com dues de les cites esportives de referència i més prestigioses de tot el territori.

Sant Llorenç d’Hortons tornarà a acollir el pròxim mes de setembre dues de les cites esportives més esperades pels corredors i corredores de tot el país i dues proves d’un enorme prestigi i potencial, consolidades com a esdeveniments de referència en el circuit esportiu català. Es tracta de la Cursa de la Vinya i de la Pàmpol Trail, que enguany compleixen la seva vint-i-vuitena i setena edicions, respectivament.

Aquest any la cursa torna als seu inicis i començarà i finalitzarà la Marimon Llança. H haurà una petita variació del recorregut tant a la sortida com a l’arribada respecte els últims anys.

La Regidoria d’Esports de l’Ajuntament impulsa aquest 2025 una nova convocatòria d’ambdues proves que any rere any convoquen a centenars d’esportistes vinguts de tot Catalunya atrets per la proposta única que ofereixen aquests dues curses: un entorn natural únic i privilegiat, rodejat de vinyes, on competir al més alt nivell.

Les inscripcions per a ambdues proves, que tindran lloc el pròxim 7 de setembre, ja es poden formalitzar per via telemàtica:

 

28a Cursa de la Vinya   

https://xipgroc.cat/ca/curses/Hortons2025/10k/inscripcio/cursa-vinya

7a Pàmpol Trail 

https://xipgroc.cat/ca/curses/Hortons2025/21k/inscripcio/pampol-trail

 

28a Cursa de la Vinya

La Cursa de la Vinya de Sant Llorenç d’Hortons és la Súper Clàssica del Penedès. Durant 27 edicions ha fet somiar dues generacions de corredors i corredores amb camins vorejats de vinyes. La cursa, a més, té una doble puntuació per a la Lliga Championchip.

 La distància és de 10 quilòmetres, aproximadament; i el recorregut està traçat en un 80% per camins. La sortida estarà situada a la plaça del Referèndum de l’1 d’Octubre i començarà a les 09.00h.

Tindran premi els tres primers classificats de les generals (masculina i femenina), i el primer classificat de cada categoria. A més, hi haurà premi per al primer i segon atleta local (masculí i femení) i també a l’atleta més jove i més gran.

En aquest edició hi competiran quatre categories:

Categoria I: 14-18 anys (ambdues incloses).

Categoria II: 19-40 anys (ambdues incloses).

Categoria III: 41-60 anys (ambdues incloses).

Categoria IV: 61 anys en endavant.

El preu de la inscripció és de 15€ (amb xip groc, aportat pel corredor) o 17€ (amb xip proporcionat per l’organització) i el mateix dia de la cursa no es podran realitzar inscripcions. En aquest sentit, les inscripcions s’han de formalitzar abans del 4 de setembre o fins a esgotar les 400 places disponibles entre ambdues proves.

 

7a Pàmpol Trail

La Pàmpol Trail aglutina tot l'atractiu de la clàssica: mars de vinyes ondulants a dreta i esquerra, Montserrat de fons... Però, amplia el seu recorregut a 21 quilòmetres aproximadament i arrenca per davant de la Cursa de la Vinya per a gaudir de la competició en un ambient excepcional. A més, la Pàmpol Trail és puntuable a la Lliga Trail Championchip.

 

El recorregut està traçat en un 11% asfalt i un 89% per vinya, pista i corriols. La sortida estarà situada a la plaça del Referèndum de l’1 d’Octubre i la prova començarà a les 08.00 h.

Tindran premi els tres primers classificats de les generals (masculina i femenina), i el primer classificat de cada categoria. Hi haurà premi per al primer i segon atleta local (masculí i femení) i també a l’atleta més jove i més gran.

 

Les categories participants són les següents:

Categoria I: 14-18 anys (ambdues incloses).

Categoria II: 19-40 anys (ambdues incloses).

Categoria III: 41-60 anys (ambdues incloses).

Categoria IV: 61 anys en endavant.

 

El preu de la inscripció és de 20€ (amb xip groc, aportat pel corredor) o 22€ (amb xip proporcionat per l’organització) i el mateix dia de la cursa no es podran realitzar inscripcions. En aquest sentit, les inscripcions s’han de formalitzar abans del 4 de setembre o fins a esgotar les 400 places disponibles entre ambdues proves.

Per a més informació podeu enviar un correu electrònic a esports@ajhortons.cat i seguir-nos a @esportshortons.

Vols ser voluntari/a?

De nou, necessitem la vostra col·laboració per a donar-nos un cop de mà els dies previs i el mateix dia de les curses. Si esteu interessats a fer de voluntaris podeu omplir aquest formulari.

https://forms.gle/V1492eEDdEG5MSTf7

Podeu descarregar els reglaments aquí: reglaments 

Track de la Cursa de la Vinya: (descarregar per veure el document)  
Track de la Pàmpol Trail: (descarregar per veure el document)


 
 

 

Darrera actualització: 1.07.2025 | 14:30