L’Ajuntament obre la convocatòria d’ajuts escolars per al curs 2025/2026
Del 23 de maig al 8 de juny (ambdós inclosos) es poden presentar les sol·licituds al registre general de l’Ajuntament
Del 23 de maig al 8 de juny (ambdós inclosos) es poden presentar les sol·licituds al registre general de l’Ajuntament
L’Ajuntament de Sant Llorenç d’Hortons informa que, en data 21 de maig de 2025, la Junta de Govern Local ha aprovat la convocatòria dels ajuts escolars per al curs 2025/2026 adreçats a infants i joves empadronats al municipi i escolaritzats als centres públics d’educació infantil, primària i secundària obligatòria, segons el mapa escolar públic.
Els ajuts tenen per objecte contribuir a les despeses de material i sortides escolars dels alumnes de P3 a 4t d’ESO. La convocatòria s’emmarca dins les bases aprovades pel Ple municipal el 19 de gener de 2024 i publicades al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) el 15 de març de 2024, així com en la modificació aprovada el 2 d’abril de 2025 i publicada al BOPB el 15 d’abril de 2025.
Requisits per accedir als ajuts
Les famílies sol·licitants hauran de complir els següents requisits:
-
Estar empadronades a Sant Llorenç d’Hortons.
-
Tenir fills/es escolaritzats/des en centres públics d’educació infantil, primària o secundària obligatòria.
Aquests ajuts no són compatibles amb altres subvencions destinades al pagament de llibres, material i sortides escolars procedents d’altres administracions.
Criteris de valoració
Els ajuts es concedeixen per concurrència competitiva segons el barem econòmic i social establert a les bases:
-
Valoració econòmica (70%): es tenen en compte els ingressos nets de la unitat familiar durant els sis mesos anteriors a la sol·licitud, amb un descompte màxim de 550 € per despeses d’habitatge.
-
Valoració social (30%): avaluació de necessitats i mancances per part dels serveis socials municipals, amb una puntuació màxima de 5 punts.
Presentació de sol·licituds
El termini per presentar les sol·licituds és del 23 de maig al 8 de juny de 2025 (ambdós inclosos) al registre general de l’Ajuntament, d’acord amb el model establert i acompanyades de la documentació requerida.
Els ajuts es faran efectius directament al centre escolar on estigui matriculat l’alumne beneficiari.
Resolució i reclamacions
La resolució es notificarà individualment dins el termini màxim d’un mes des de la finalització del període de presentació. Contra aquesta resolució, es podrà presentar recurs de reposició en el termini d’un mes o recurs contenciós administratiu. Un cop notificada, les famílies disposaran de 10 dies per presentar reclamacions, excepte en els casos desestimats per manca de documentació, que no admetran reclamació.
Per a més informació, podeu adreçar-vos a l’Ajuntament.